  | Filtr na zim | | Z zatykajcym si ukadem paliwowym mamy do czynienia do rzadko. Jednak filtracja paliwa jest niezwykle wana, szczeglnie w silnikach diesla.
W markowych stacjach benzynowych kupujemy obecnie materiay pdne raczej dobrej jakoci, wic z zatykajcym si ukadem paliwowym mamy do czynienia do rzadko. Jednak filtracja paliwa jest niezwykle wana, szczeglnie w silnikach wysokoprnych.
Jednostki benzynowe w dzisiejszych czasach zazwyczaj nie cierpi z powodu zanieczyszcze w paliwie. Ten nowoczesne, z zasilaniem wtryskowym, zaopatrzone s w bardzo wydajne i dokadne filtry paliwa, w zwizku z tym rzadko ulegaj awariom z tego powodu.
Filtr benzyny naley wymienia raz na dwa lata, a filtr oleju napêdowego – co roku. Precyzyjna konstrukcja ukadw wtryskowych wymaga czystej benzyny – i taka benzyna jest dostarczana, a ewentualne zanieczyszczenia odkadaj si w filtrze. Poniewa urzdzenie to jest zazwyczaj do gboko ukryte, atwo o nim w ogle zapomnie. Czy warto je wymienia, skoro silnik cigle pracuje bez zarzutu? Mimo wszystko warto (choby raz na dwa lata), bo tak naprawd nie wiemy, ile zanieczyszcze odoyo si w filtrze i czy nie stwarza on ju nadmiernych oporw przepywowi benzyny.
Cinieniowa pompa ukadu wtryskowego bdzie sobie z tym radzi, ale do czasu. W rzeczywistoci filtr paliwa w silnikach benzynowych powinnimy wymienia w zalenoci od przebiegu auta oraz czystoci paliwa. Ten drugi parametr pozostaje poza nasz kontrol, wic zgdmy si, e czasami wymienimy filtr, ktry by jeszcze cakiem czysty.
Zupenie inaczej sprawa wyglda w silnikach wysokoprnych. Tam rwnie potrzebne jest bardzo czyste paliwo, ale dodatkowo olej napdowy skonny jest do mtnienia i zwikszania swojej lepkoci wraz ze spadkiem temperatury, a poniej pewnej jej wartoci wydziela si z niego parafina. Dziej si to w zbiorniku paliwa i w filtrze paliwa.
Filtry do diesli maj wic rodzaj odstojnika, gdzie powinna zbiera si woda i cisze frakcje oleju. W lecie jest on zazwyczaj nieistotny, ale przed zim i w jej trakcie powinnimy regularnie co kilka tysicy kilometrw odkrca go i czyci. Procedura zazwyczaj polega na poluzowaniu odstojnika i spuszczeniu zanieczyszcze. Powinnimy pamita o przeczyszczeniu owego urzdzenia szczeglnie przed wyjazdem w dusz podr, na przykad na zimowe ferie.
Jeszcze lepszym rozwizaniem jest coroczna wymiana filtra paliwa na nowy przed sezonem zimowym. Co prawda korzystamy w tym okresie z zimowego (czyli wytrcajcego parafin w niszych temperaturach) oleju napdowego, moemy dodawa depresatory (dodatki do paliwa rozpuszczajce parafin), jednak nawet pojedynczy atak mocnego mrozu moe nam uprzykrzy ycie. |  | rdo: www.motofakty.pl
|
|  | 
|  | 
 |  |  |  |  | z dnia
|  | Waluta | Kurs | Zmiana |  |  |  | 
 | 1 USD | |  -4,469 |  |  |  | 
 | 1 EUR | |  -4,716 |  |  |  | 
 | 1 GBP | |  -5,352 |  |  |  | 
 | 1 CHF | |  -4,748 |  |
|  | 
|
|